هناخد فى البدايه الاساسيات العاديه جدا بتاعه اى بورتريه
قسمنا الوش لنصين
لازم مراعاه المسافات البينيه
________________________
الدرس التانى
بالطريقه التشريحيه يمكن تكون طريقه صعبه لاكنها غزيره بالمعلومات والادراكت الحسيه للعضم والعضلات والجلد
There are four major bones of the face: the maxilla, the zygoma, the mandible, and the frontal bone of the cranium.
تركيب العضلات
Evolution and Anatomy of Facial Expression
As is true of most other primates, human social interaction is driven
by dynamic and vanishingly subtle visual cues provided by facial
expression. Darwin theorized that these expressions were largely
innate, but subsequent researchers consider both innate and cultural
factors .
Therefore, the average human (or even chimpanzee) audience is the end
result of selection from ancestors whose very evolutionary success was
dependent upon successful decoding of facial signals. Unlike other
body areas, the face will be subject to an intense unconscious scrutiny
deeply embedded in our biology.
And unlike every other body areas, the movements in the face are not principally the movements of skeletal elements other around joints. Rather, most facial movements are the result of highly variable thin sheets of muscle which attach -- not to bone -- but from skin to skin.
And unlike every other body areas, the movements in the face are not principally the movements of skeletal elements other around joints. Rather, most facial movements are the result of highly variable thin sheets of muscle which attach -- not to bone -- but from skin to skin.
Artists
have been doing this drawing for hundreds of years I guess. Most of
the proportions of the human head were worked out during the Renaissance, and by and large they appear to be right.
Of
course you've got to bear in mind that we're dealing with what you
might call 'western art' so we're also dealing with 'western'
proportions. That said, the majority of the major proportions I think
will hold true across cultures and geographical differences - the
eye-line bisecting the skull, five eyes to the width of the head, etc.
Certainly
I think learning these proportions can do no harm as long as you don't
enforce them on your sitters, and can judge the differences between
these proportions and those of the sitter right. I could even see it
being effective to deliberately accentuate something in a portrait to
intensify the likeness. I'm reminded of cartoonists you see in tourist
spots, if you look at a few of their drawings you'll see that certain
features will always be the same - the nose, shape of the chin maybe,
of the eyes - but the cartoonist will pick out one or two identifying
features, like hair or a hat. I'm not criticising them, they have to
work fast. I've done my time working tourist money too.
The proportion of the eye-line is particularly interesting. Looking at the self portrait
I did yesterday, I could swear that the eye line is more than half way
up the skull. This is the way we see faces too, and is a common mistake
made in beginners' drawings (and many of my recent ones I might add).
But
I measured that eye-line only yesterday, and I know it falls exactly
between the chin and the top of the head. Having a number two and
thinning hair means I can see the top of my head, take it from me,
that's half way.
Probably there'll be some value in doing a good
few repeats of the above exercise, from different angles. If I can
drill that eye-line, head width etc into my brain, maybe I'll be less
likely to fight with myself when I'm trying to get a proportion right.
وقد تم القيام بذلك رسم الفنانون لمئات السنين اعتقد. وكان معظم نسب رأس الإنسان عملت بها خلال عصر النهضة ، وإلى حد كبير على ما يبدو أن يكون على حق.
بالطبع عليك أن تضع في اعتبارها أن نتعامل مع ما يمكن أن نسميه 'الفن الغربي' لذلك نحن نتعامل أيضا مع 'نسب' الغربية. ومع ذلك ، فإن الغالبية العظمى من أبعاد كبيرة وأعتقد أن تعقد صحيح عبر الثقافات والاختلافات الجغرافية لعرض الرأس والعين وما إلى ذلك الخط تتوسط الجمجمة ، وخمس عيون --
بالتأكيد أعتقد أن تعلم أن هذه النسب لا ضرر ولا ضرار ما دمت لا تنفذها المعتصمون على الخاص ، ويمكن الحكم على الاختلافات بين هذه وتلك النسب للحق حاضنة. كنت أرى حتى كونها فعالة لإبراز عمدا في شيء صورة لتكثيف شبيهه. ابن تذكرت رسامي الكاريكاتير التي تراها في المواقع السياحية ، اذا نظرتم الى عدد قليل من رسومهم سترى خصائص معينة سوف يكون دائما هو نفسه -- الأنف وشكل الذقن ربما ، للعيون -- ولكن رسام الكاريكاتير في واختار واحد أو اثنين تحديد الميزات ، مثل الشعر أو قبعة. أنا لا أنتقد منهم ، لديهم للعمل بسرعة. لقد فعلت وقتي في العمل السياحي المال أيضا.
نسبة خط العين من المثير للاهتمام بشكل خاص. وعند النظر إلى صورة الذات فعلت بالأمس ، قد أقسم أن الخط العين أكثر من نصف الطريق حتى الجمجمة. هذه هي الطريقة التي نرى وجوه للغاية ، وخطأ شائع في الرسومات التي مبتدئين '(وكثير من تلك التي قمت بها مؤخرا وأود أن أضيف).
ولكن أنا الذي تقاس العين خط بالأمس فقط ، وأنا أعلم أنه يقع تماما بين الذقن والجزء العلوي من الرأس. وجود عدد 2 ورقيق الشعر وسيلة أستطيع أن أرى من أعلى رأسي ، واخذها مني ، وهذا نصف الطريق.
ربما سوف يكون هناك بعض القيمة في القيام يكرر جيدة قليل من ممارسة أعلاه ، من زوايا مختلفة. اذا كنت استطيع ان العين حفر الخط ، عرض رئيس الخ في ذهني ، وربما سأكون أقل عرضة للقتال مع نفسي عندما كنت أحاول الحصول على نسبة الحق.
هل اعجبكم الدرس
0 التعليقات:
إرسال تعليق